Morron Morron

Morgon alla morgonpigga människor som skulle råka vara uppe redan nu vid snart 7 tiden. En annan som jag har inte hunnit lägga sig än, sitter nämeligen på lan med 5 svettiga killar i en källare på Alnö :P Shit rädda mig ^^
Just detta fick mig att tänka på hur jag skulle klara mig utan ''tjejer'' i mitt liv. Nu snackar vi inte sex och kärlek utom vänskap. För det råkar vara så att mina flesta vänner är av det kvinnliga könet, nästan alla faktiskt.

Hur kommer det sig att jag verka komma bättre överrens med det andra könet? Hmm jag vet faktiskt inte svaret helt säkert, men jag kan ju gissa eller tänka mig varför det är så. Just för oss killar kan deta vara så att det känns mycket lättare att prata med en tjej om viktiga saker eller om du skulle behöva hjälp i livet, alltså jag säger inte att det inte finns killar som pratar med andra killar.Inte för att jag tror killar alltid öppnar sig så lätt och pratar ut vilket är mycket synd =/ Men jag tror det är vanligare att en kille hlr vill prata med en tjej om sånna saker. Man söker sällan medlidande ifrån en kille när man kan få det ifrån en tjej. Tjejer där imot pratar helst med varnadra. Undra varför det är så? Är tjejer mer öppna? Mer frivillig att söka hjälp? Eller bara mer sociallt uppväxta? Kan det verkeligen vara uppväxten som är skillnaden mellan tjej och kille? Alltså att det är sån stor skillnad mellan könen socialt .

 Sen är det kanske så att när man är ett gäng killar så hittar man ju på nått, kansker spelar lite poker eller går iväg spelar lite fotboll etc etc. Jag känner att vi killar inte bara ''är med varandra'' för att prata men jag kan ha mycket mycket fel i denna fråga. Men jag tkr det är vanligare man är med sina killkompisar och lirar poker t.ex än att man bara går tar en fika på stan eller liknande.

Men åter till uppväxten, spelar den så stor roll? Jovisst jag skulle säga det. För tjejer uppfostras att vara tjejer killar att vara killar. Killar klär man i gallon kläder som man tar högtryckstvätten och spolar av all smuts medan tjejer får rosa klänningar med rosetter och blir inlåsta på rummet för att ta hand om lilla nallen så han inte lämmnar hon och skaffar en annan flicka, Så hon måste städa åt nallen, laga mat åt nallen och krama han. 

Nä nu känns det som jag spåra ut här. Och det känns som jag inte stavas som jag ska =)

Jag vill bara slänga en liten förfrågan innan jag slutar vem den mysteriska L är , Tkr att din kommentar är så rätt. Jag håller precis med vad du säger, mycker bra skrivet =) Tack !



Här har skön musik till ;)

Kommentarer
Postat av: L

Jag håller med dig, delvis. Tjejer är kanske inte alltid mer öppna. Eftersom tjejer kan säga ja, men mena nej. Och tvärtom. Men tjejer har nog lättare att prata om saker, speciellt jobbiga saker. Det blir lätt att killar skrattar lite när något är jobbigt. För det är ju så vi är uppfostrade, eller hur. Sorgligt, men en kille ska ju vara tuff och hård. Medans en tjej ska vara lite ”mesig” och känslig. Ett tydligt exempel är ju små barn. När en liten flicka ramlar, då ska man trösta och till och med gråta en liten skvätt. Men när det är en liten pojke, då ska man bara borsta lite och tuffa till sig. ”Se så, res på dig nu”. Flickor får sitta i knät, mysa och få tårarna torkade.

Och egentligen är det nog sjukt bra att du har mestadel ”flickvänner”, för då kanske du lär dig ”tjejspråket”, och det är väl där vi måste börja? Lära av varandra?

Sedan har nog de flesta tjejer varit med om att deras kompis har fått hjärtat krossat, och att man sedan suttit och lyssnat på deras gråt i timmar... Vilket så småningom resulterar i att man blir en bra lyssnare. Och de flesta tjejer är ju som sagt mer känsliga… Killar ska alltid vara så "hårda". Vilket är synd. Killar ska framställas som hårda och tuffa. Medans kvinnor gärna för vara lite vekliga och mjuka. Väldigt känsliga och bry sig. Jag menar inte att killar inte bryr sig, för det tror jag. Men överlag är nog tjejer liiite bättre. Killar och tjejer bryr sig nog på olika sätt och det kan nog betyda olika saker. En klapp på killens axel när han berättar att hans farmor dött kanske är motsvarigheten till tjejers sätt att säga typ ” nej gud va jobbigt, vill du prata om det? Gråta en skvätt (…)”… BLÖHÖHÖBLÖHÖ. Tyvärr är det nog så sorgligt att om en tjej skulle bara klappa lite på axeln när ens kompis berättar att ens farmor är död, ja… De konsekvenserna skulle nog bli annorlunda. Kanske borde prova…?

+ att jag tror man får sjukt bra råd av motsatta könet. Faktiskt. Oavsett vad det gäller, om det gäller att bara prata eller kanske kärlek eller annat.

Sedan får vi ju inte glömma att flickor mognar fortare än pojkar, haha ! :D





HAHAHA, låten. Absolut totally amazing!

2009-04-14 @ 11:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0