Ord Utan Betydelse

Ahaja då sitter jag här igen i en källare med massa svettiga killar och är jättehungrig. Och denna gång skall jag dela med mina tankar om Ord utan betydelse.

Kärlek, det enda jag har lyckas bevisa med det i mitt liv är att det inte finns rum för misstag inom just kärlek. Är det då jag skall börja fundera på om man någonsin kommer få den rätta partnern? Nja, det tänker jag inte göra för jag tycker det är lite onödigt.

Men självklart, när man tror allt går så bra för en gångs skull och man får höra dem orden man vill göra så ska det ju alltid gå åt skogen (Nu har jag inte haft många ''förhållanden'') Fast det bästa man skall göra som inte många gör är att sätta sig ner med sitt ex och prata om det som varit. Det blir hur man än gör lite enklare i slutet än att bara skiljas. Men att skiljas som vän med en person man verkligen älskar/älskar är inte alltid så lätt.
Man måste analysera det som har varit och dra lärdom av det, annars kommer vi stå och trampa i samma skit hela livet. Men det är väl det som gör människan så unik, att vi inte alltid lär oss av våra misstag. Men om vi nu bara skulle börja analysera vad vi gör fel i vårt liv tror jag att du/vi kommer växa som människa väldigt mycket.

Ofta säger folk saker dem inte menar, det slinker bara ur en för man inte tänker sig för innan man öppnar sin mun. Inget fel med det, spontana tankar kan ofta vända saker till det bättre, man kan lika gärna förstöra för sig själv eller för personer runtom dig. Just inom kärlek tror jag folk säger saker för snabbt, utan att man verkligen menar det. Men tänk om du i ett sådant läge där du sagt massa saker till en person börja ''gilla'' någon annan, då måste du prata med den andra personen. För om ordet du sagt har någon betydelse alls så kan du inte bara gå vidare till någon annan och skita i den gamla.

Analysera,diskutera, reflektera och dra lärdom om det du vart med om i din ungdom, för du växer som människa.

Kasta inte ut dig ord när det gäller kärlek eller djupare vänskap, om du inte är säker på vart du står här på jorden.

Den som lyckas med att säga en massa känsliga saker till en person och sedan bara gå vidare till en annan är inte någon för dig! Personen i fråga är inte vuxen nog för att sätta sig ner och ta ansvar för sina handlingar eller sitt liv, tyvärr ännu mindre mogen för ett förhållande enligt mig.

Såklart, visst är det alltid lättare att bara fly ifrån problemen, men ha då i baktanke att ett problem som man inte löst riktigt alltid kommer tillbaka. Hur mycker man nu vill eller inte.

Ord utan bedydelse är ord som du kan behålla för dig själv i framtiden.


Och jag börjar bli sjukt nyfiken vem personen som bara skriver L som namn , vem det är alltså :P Det är iaf en fråga jag inte själv kan analysera om =)

Tack alla som orka komma hit och läsa igenom en liten bit med skit som finns i min skalle.

Kommentarer
Postat av: L

"Kasta inte ut dig ord när det gäller kärlek eller djupare vänskap, om du inte är säker på vart du står här på jorden."



Totally amazing ! Helt rätt. Att säga " jag älskar dig" används för mycket och för brett på våran jord. Jag tror att de flesta tonåringar tror att det förväntas av de att de ska säga " jag älskar dig" "jag kommer aldrig lämna dig" för att de inte vet annat sätt att visa sin kärlek på. Visst man kan pussas och kramas, men det gör de flesta nu förtiden, därför tror de att man måste säga "jag älskar dig" som 15 åring till någon. Första gången man säger det känns det coolt, när det senare tar slut, och man hittar en ny säger man det igen... Jag vet inte, men det känns nästan som en oskriven regel, att för att bevisa sin kärlek för någon, måste man säga "jag älskar dig"... Right? Sedan om den byts ut varje vecka, varje måndag eller varje år, så är det så man ska bevisa det. Ursh, kan man inte bara vara lite försiktig med ordet ? Det är synd att det på 2000-talet inte ska betyda samma sak som det gjorde på 1980-talet. För det är ett fint ord. m vi skulle byta ut de mot de mindre använda ordet förlåt, hade förhoppnignsvis/kanske jorden sätt bättre ut...



Ursh, vem vill inte ha kärlek i sitt liv? Och med kärlek menar jag inte vänskap, familj eller annat. Utan en partner, vem vill inte? Det är mysigt, det är inte helt fel att säga så. För det är mysigt. Det är mysigt att ha den där lilla extra.



ursch, sämsta kommentaren någonsin. Men det blir så ibland.



2009-04-15 @ 13:46:47
Postat av: Dearest J

Kanske "jag älskar" dig används för mycket, men om man känner så ska man inte säga det då??

Man kanske möter tiotals olika "partners" som man verkligen känner att man älskar. Varför ska man inte säga att man älskar de då? Förhållandet kanske tar slut inom en vecka, en månad, ett år? Men är det verkligen bättre att skiljas utan att ha sagt " jag älskar dig" än att säga det trots att man vet att det inte kommer vara för alltid?



Kram!

2009-04-16 @ 12:55:01
URL: http://dearestj.blogg.se/
Postat av: Louise

Med tanke på L:a ord, "vem vill inte ha kärlek i sitt liv. [...] en partner, vem vill inte?";

jag tror inte alla vill det, inte hela tiden i alla fall. Vissa stunder har man bara känslan att man klarar sig ändå, utan partner och utan att ha någon som man måste synkroniseras med och leva i symbios med. Vissa stunder i livet känner man bara att man inte behöver någon annan än sig själv. Medan man andra stunder verkligen är i behov av någon (partner). Men för att kunna ha en partner måste man först och främst känna sig själv och tycka om sig själv. Annars fungerar inte förhållanden.



Och när man lär känna sig själv så märker man och man är den där personen som tycker om att leva i förhållanden eller den där personen som inte gör det, som trivs ändå.



Hoppas ni förstår vad jag menar.



btw Marcus, ett riktigt bra inlägg. :)



2009-04-17 @ 12:43:17
URL: http://misslollo.webblogg.se/
Postat av: L

Dearest J: Som sagt, min åsikt - men jag älskar dig är ett fint ord, och det är ett stark ord. Sedan om du inte tycker detsamma så fine. Men att efter en vecka säga till någon "jag älskar dig" njaa.. Jag tvivlar. Men som sagt, tonåringar förstår nog inte riktigt innebörden av jag älskar dig. Tror jag.

2009-04-19 @ 18:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0