Stå på er.

Jag är så jävla less på folk just nu =/  Skall det vara så svårt att stå för vad man tycker, skall det vara så svårt säga sanningen? Varför skall man prata skit bakom ryggen på folk?
Folk tkr det är jäkligt kul iaf, och jag ber er som gör de att prata med mig iställe för att snacka massa skit som ni gör. Nu kommer nog aldrig ni som inte våga stå på er själv läsa detta men iaf .

Jag är störd, mjo tack har hört de många gånger och folk säger det hela tiden bakom min rygg. Jag ser ut som en bög och beter mig som en , Ahaja om det skulle vara så är det nå fel eller? Är det fel att vara Homosexuell i detta samhälle idag eller? Ja, tyvärr är det så. Tänk själv ser ni 2 tjejer kysser varanda klassas det oftas som sexigt eller liknande. Är det 2 killar som gör liknande så är det äckligt och borde inte finnas.
(Jag är Hetrosexuell men varför är det så fel med bögar? )
Och jag ser ut som en bög? jasså, hur ser en bög ut då? Får inte alla personer som vill vara Homo nu eller? måste man se ut som mig? eller måste man ser ut på ett visst sätt? Amen så är det idag.

Jag tkr ni kan berätta vad jag gör för fel, eller ska ni säga jag är perfekt ? Men att ni är för upptagna för att umgås med mig? Eller att ni inte har tid?

Nu har jag inge mer säga för stunden än att folk måste stå för vad dom tycker och sluta upp med att stå prata skitbakom ryggen på andra. Fegt Fegt Fegt

Kommentarer
Postat av: L

Det är oftast så. folk är alldeles för svaga för att våga vara ärliga, och alldeles på tok för svaga för att stå för sina åsikter. Människor är fega, och vågar inte vara unika. De vågar inte stå upp i en grupp och säga något annat. Det är synd, för det kommer göra att jorden går åt helvete. Så, det är bra att du finns. Som är som du är, och som (förhopnningsvis) inte bryr dig om vad andra säger.



Men att det är fel att vara homosexuell i dagens samhälle är inte riktigt sant... Det beror på var man bor, och hur insnöat ett samhälle är. I stockholm och gbg, är det faktiskt på de flesta ställen OK. I en by uppe i typ norrland, njee.. Det kanske går att diskutera. Men dock kommer vi nog inte komma någon vart om man går runt och säger att det är fel att vara homosexuell, bättre att gå runt och visa det, stoltsera. Det är inte fel att vara homosexuell, dock finns det fördomar och förtryckare som inte gillar't. Men det är inte fel, och det är inte så jätte många som tycker att homosexuallitet är fel längre. So, cheer up! Happy face. Och keep on rocking!



- Värd blogg :)

2009-04-13 @ 13:44:07
Postat av: Camilla

Hej! Så sant skrivet!! Vad är det med folk, lever vi inte i 2000-talet?

Hur som helst..

jag kikade in här eftersom Anna har nominerat

Din blogg till månadens blogg. I slutet av månaden kommer de tre bästa bloggarna att publiceras på min blogg, där läsarna får lägga sin röst, sen har vi en vinnare av månadens bästa blogg =) Fortsätt att skriva så här bra!!

Mvh Camilla

2009-04-21 @ 14:50:21
URL: http://milla83.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Det L snackar om i första stycket kallas konformitet. Medan konformitet kan få personer att ses som svaga så är det samtidigt en grundsten för hela samhället.



Alla tillhör vi grupper, på en nivå eller en annan. Kort sagt skulle det inte fungera om alla stacka ut åt alla håll och kanter.



Här i väst har vi en liten annan synvinkel på koformitet än i öst. Här gillar vi hjältar och att själva sticka ut. Speciellt tonåringar som söker sin identitet är väl kända för detta. I öst däremot gillar man mer den uniformkulturen.



För mer sök på "Conformity" på engelskspråkiga wikipedia. Svenska wikin har inte ännu en egen artikel om ämnet.



PS. Vi gick igenom detta på psykologin för bara en vecka sedan. DS. ;)

2009-04-27 @ 17:59:12
Postat av: Jimmy

Som du själv sa Aho så lägger du till jude som förstärkare (se. som många svärord och bög används). Det handlar väl helt enkelt om olika sätt att uttrycka sig, för du har väl inget emot judarna heller, eller? ;)



Sen att det är fult är väl en annan femma.

2009-04-29 @ 00:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0