Får jag leva?

Frågan är, kan jag andas eller tar jag någon annans luft
Får jag leva som jag vill eller är det för mycket begärt
Hur mycket kommer du orka när jag fyller dig med bly
Bestämmer du eller jag vad livet är värt ?

Vem kommer orka lyssna, när mina ord ändå inte hörs
Varför ska jag prata när ni inte lyssnar eller förstår
Är det menningslöst att be om hjälp
Vad blir bättre när ni vet hur jag mår

Ingen kan älska så mycket som det igenteligen krävs
Varför ska jag sluta när jag ändå är förstörd
Jag kan känna livet rinna bort
Ska jag försöka eller är jag redan död

Känslor gör mig livrädd men de finns överallt
Varför kan jag inte gömma mig så ingen ser
Inuti mig själv finns den enda ''trygga'' platsen
Där försvinner jag in i mitt mörker medan ni ser mig le.



Kommentarer
Postat av: En som lyssnar

Snyggt skrivet! :)

2009-06-11 @ 18:49:59
Postat av: L

Så fint . Så fint .

2009-06-15 @ 13:43:01
Postat av: Pia

Men du.. om du skrev det där så vill jag bara säga: fan vad bra skrivet :o :)

2009-08-21 @ 17:29:13
Postat av: Marcus

Yes, it was me :O

2009-08-21 @ 20:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0