Kärlek?¿

Kvällen lider imot sitt slut och här sitter jag med mina utbrända stearinljus med Opium lukt. Sitter här funderar vad kärlek igentligen innebär.  Många söker vi efter den rätta, kvinnan eller mannen i vårat liv som vi vill tillbringa resten av våra sköra liv med. Så många unga, yngre än mig till och med hoppas/tror att deras första ''kärlek'' är den enda rätta.

Men finns det verkligen nån ''rätta'' ? Det finns många människor som gifter sig och lovar att älska varanda enda tills döden skiljer dom åt - Så länge vi bådas andas typ. Men det finns ju flera miljoner människor bara i Norden, hur skall vi kunna hitta den som passar oss bäst då?

Det tror jag faktiskt inte att man gör, jag tror man träffar nån man tycker väldigt mycket om och har gemensamma intressen,  en väldigt djup vänskap.  Vi ungdomar träffar någon som vi säger att alltid skall vara tillsammans , fasst 40-60 år till ska vi leva iaf och det är en ganska lång tid det. Vi träffar alltid nya människor på nya platser som ger nya spännande upplevelser, och intresset för pojk/flickvännen kan sväva iväg som ett löv i vinden. Och vid äkta kärlek händer det ju inte att man tappar intresset för sin älskade.

Men vad är igenteligen kärlek då? Är det bara ett ord som beskriver djupare vänskap?

Jag hoppas självklart att det inte är så, jag tror / vill tro på äkta kärlek, men tror det är sällsynt. Jag kan gemföra med min Mormor och Morfar det har alltid varit dom två i alla väder och motgångar men är det äkta kärlek ? Ja, jag vill iaf tro det.

Det finns vissa folk som bara letar partner för att ha någon, vilket är så tragiskt fel =( Då är det bättre att man är vän men denna person eller väntar på den rätta iställe för att krossa nån hjärta på vänge.

Kärlek är nått som finns överallt, eftersom kärlek aldrig bara finns på ett ställe. Kärlek studdsar runt som en boll till du hittar en person som studdsar åt samma håll som dig.

För mig är kärlek iaf ett bevis på djup vänskap , djupare än många omkring en kan förstå.



Ps. älskar denna låt :S  iaf denna version , sjukt sjukt mycket bättre än orginalet =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0