Hur kan längtan finnas?

Hur kan det komma sig att man kan sakna eller längta efter en person jätte mycket fasst man inte träffat den på väldigt länge, eller nästan värre när man sakner en person man bara träffat en gång under en kort stund.
Hur kan man sakna nån så? Det vet jag faktiskt inte hur det funkar.

T.ex en person som du träffar på krogen, fotbollsmatch eller vad som helst. Hur saknar du en sån människa? Är det för du tror du gillar hon? Eller är det för att ni kom så bra överrens? Eller var det kanske en person som du skulle kunna leva med resten av ditt liv? Vem vet eller ja, inte jag iaf.

Men en person som du har haft bra kontakt med men inte längre har de, hur saknar man en sån människa? För om man saknar personen jätte mycket så borde man försökt hålla kontakten eller träffas =/ Fasst, det är ju inte alltid så lätt. Och jag tror många personer ångrar dom inte gjort det till en gammal vän eller en gammal flick-pojkvän.

Så hur vet vi det är längtan som vi har till denna person? Är det nått vi bara inbilla oss?

Men hur skall vi göra ? Om man saknar en person? Skall man kontakt den personen och säga som det är? Att man saknar personen och gärna vill träffa personen eller umgås med personen mer? Att man gillar personen eller att man tror man gillar personen? Jadu hur skall man göra?


Årets sommarplåga :O Den spelas jämt!

Kommentarer
Postat av: Gitarrhick :)

Marcus jag har varit så nära döden man kan komma, ingen visste om jag ens skulle vakna igen... Men stark som jag är så kämpade jag emot och vaknade hur sjuk jag än var/är... Fast det jag vill komma fram till är att jag på ett sätt är glad att det här hemska hände/händer just mig, för nu har jag börjat sett livet från ett annat perspektiv, jag har lärt mig att uppskatta saker och ting som jag inte kunde göra tidigare, men viktigast av allt så har jag verkligen lärt mig att ta vara på dagen och varandra, och inte ta allt förgivet som det är ganska lätt att man gör ibland... men jag har iaf insett att är det något man tycker/tänker/känner så borde man göra ngt åt det eftersom man vet aldrig hur morgondagen ser ut... Imorgon kanske den personen du tänkte på, längtade efter, eller vad det än må vara inte längre finns kvar..., och då är allt försent, då sitter man där med så mkt tankar/känslor som man inte fått ur sig och då tror jag man lätt kan få dåligt samvete och må jättedåligt... Därför är mitt enda tips till dig nu, ta vara på dagen och följ hjärtat! :)

2009-06-01 @ 00:30:22
Postat av: Marcus

Tack, fasst jag är inte en lika stark människa som dig. Fasst skall följa ditt råd, eller iaf försöka för allt kan inte bli som man vill i tankarna.

2009-06-01 @ 00:33:37
URL: http://marcusaho.blogg.se/
Postat av: Louise

Därför att man inte vet vad som man kunde ha med den personen eller vad som skulle hända. Det gör en nyfiken och då kommer längtan :P en kort ocj koncist förklaring. Men jag tror det är lite så. :)

2009-06-01 @ 19:32:20
URL: http://misslollo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0