Never Back Down.

Det finns en sak som är rätt med livet, och det måste ju vara - Ge aldrig upp!  Men frågan är, hur länge orkar man slå tillbaka innan man inte längre orkar ? Eller ja, hur länge orkar man stå upp innan skiten är för tung? Det finns ju en gräns inom sporten, när kroppen inte orkar mer lägger den av, men det är väldigt få människor som kan pressa sig så hårt.

Hur långt kan vi vanliga människor pressa oss? Innan ja, vi går in i väggen? Hur starka är vi igenteligen. Jag vet inte om vi är starkare än vi tror eller inte, fasst ibland känns det som att livet inte är värt leva. Men vi ger vanligtvis inte upp då! Och vad beror det på ? Hur får man styrkan att räcka till ?

Det finns ett citat ifrån en film som jag älskar
- ''It ain't about how hard you can hit, it's about how hard you can get hit and keep moving forward''. Rocky Balboa.

Det är svaret på mina frågor, men får nog aldrig svart på hur mkt vi människor kan gå, finns nog inget svar.
Fortsätt kämpa så länge det går! Och ge aldrig upp, hoppas aldrig ni når er gräns!

Gillade ingen låt så jätte mkt, fasst tror denna fasstna mest =/

Kommentarer
Postat av: L

Hej marcus! Känner mig nästan lite dålig för att jag inte kommenterat. Men nu är jag här igen! Och jag ska vara ärlig, jag började nästan gråta när jag läste ditt inlägg om att ge upp. För det är precis det jag gjort… Gett upp. Jag har nu under mer än 1 vecka legat i sängen, och inte kommit upp. Jag har inte velat äta, jag har inte velat sova, jag har inte velat prata. Jag har bara legat där. Tyvärr är detta inte första gången jag gett upp, under två år nu har jag gett upp, och problemet blir att det blir en ondcirkel. Direkt när jag ger upp, blir jag så fruktansvärt besviken på mig själv att jag drar ner mig ännu djupare. Jag har verkligen kämpat för att orka gå in på din blogg sen jag hamnade sängen, men det har inte gått. Datorn har till och med stått på golvet, och jag har inte orkat. Men jag har faktiskt tänkt på ”dig”. Eller, jag känner inte dig. Men din blogg. Jag har tänkt på din blogg, och undrat vad du skrivit som jag inte har fått kommentera.

Jag har länge levt och orkat för andra, men jag vet att det funkar inte så. Självklart kan man leva för andra, men man måste leva för sig själv och man måste orka av egen maskin också. Men nu är jag tillbaka starkare än någonsin, och om jag inte är det så har jag bestämt det! Jag drömmer istället om en sund, stark och hälsosam kropp. En kropp som jag skall leva med resten av mitt liv.

Jag skall ge mig själv den kärlek jag behöver och förtjänar.

Jag skall sluta misshandla mig själv.

Jag skall sluta tala illa om mig själv.

Jag skall sluta skada mig själv.

Jag skall behandla mig själv med respekt.

Jag skall sluta fred med mig själv. © L

2009-05-19 @ 09:47:35
URL: http://L har saknar dig :)
Postat av: Marcus

M~ L. Det är både kul och tråkigt att läsa detta =/ Jobbigt att du vart så nere =( Kul att du orkar stå upp igen, kämpa,för det måste man göra! Keep going =)

2009-05-19 @ 18:40:59
URL: http://marcusaho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0