Utan vatten.

Ahaja, nu är man utan vatten hemma =/ Vilken röra :O Kan inte duscha, kan inte dricka vatten =/ Hmm det känns jätte mysko att inte kunna duscha när det behövs.. Att inte ha tillgång till rinnande vatten utan behöva spara på det lilla vi har i en dunk. =/

Är detta det barnen i afrika lever med varje dag? Som jag kallar en röra =/ Hur skammligt bortskämd är jag ? Som klagar för jag inte haft vatten rinnande ifrån kran på 1 dag :O Jag borde ju bara rycka på axlarna och ta det som en utmanning istället för att klaga att jag inte har nå vatten, och det tänker jag göra  =)

Imorgon börjar skolan igen :O och jag vet inte vad jag skall säga :P För folk verkar possitiva att träffa varandra igen även fasst folk ''hatar varandra''.

Hmm, jag vill fortfaranda veta vill veta vem du är den mystiska L  :O Tkr det är dags att du berättar vem du är snart ;)   ^^ 

Förresten är det Balen på lördag, och jag måste klippa mig, är det någon som har nå förslag hur jag skall klippa mig ? Nån som har nå bra förslag, tankar eller tips ? 

Hmm snart tar vi stunden gott folk och alla är glada, men frågan är.
Kommer ingen sakna skolan ? :O
Jag tror jag eller alla kommer sakna skolan på ett eller annat sätt. Jag kommer nog sakna dom relativt lugna dagarna men massa mysko folk ^^ Sen att man känner sig som en i mängden. Men ni när nu skolan slutar kommer jag inte längre vara en människa i mängden =/ Utom en ensam kille som bor ensam ute i skogen :P

Aja nu skall jag iaf ner till havet och bada >.< måste tvätta mig på nått sätt ^^ har ju som sagt inget vatten hemma :P Så nu skall jag ner till havet och årets första dopp ^^ Kommer bli kallt och jag kommer inte gilla de :P Fasst here i come kallvatten ^^

Kram alla =)



Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag tyckte det var trevligt att vara tillbaka i skolan igen^^ Har saknat att dumma mig.. har inte kunna göra någonting dom senaste veckorna ju. Och studenten ska bli nice! Men kommer sakna dom "goa stunderna" med dig och Sofie! </3



Nothing aint compared to a lovely icy ocean shower!



Braig låt. FTW \o/

2009-05-25 @ 22:47:57
Postat av: L

Hej min vän! (Om jag nu får säga så? (: )

Hur kommer det sig att ni inte har något vatten?:O



Jag älskar afrika! Jag var i afrika 1 månad 07, och det var helt fantastiskt! Människorna är färgglada, de ler och de flesta är alltid glada. Jag har varit i thailand flera gånger, och de säger alltid att folk där nere är trevliga. Men människorna i Afrika är lika trevliga de! Och på tal om det där med vatten, vi drog på en utflykt i 1 vecka, och då hamnade vi på ett hotell som vi faktiskt bodde på i 2 (!) dagar, som saknade både el och vatten. Det var, faktiskt rätt härligt. Man har ju varit hemma och elen går och så, men bo borta när det är 40 grader varmt. Nä, det var en upplevelse. (Jag vet inte hur jag kom och prata om detta, kom bara och tänka på afrika!) om du inte besökt afrika, så gör det! Kanske akta dig från länderna det är lite oroligt i nu, om du inte ska ditt som volontär, (vilket jag förhoppningsvis ska vara i december! WOHO!) Men, besök afrika. Det är varmt och skönt. + att skönhetsideal där nere är bortblåsta, om man inte hamnar på ett riktigt svenskt hotell där det bara bor svenska familjer. Men annars kan man gå ner på stranden, lägga sig runt poolen tjock som smal och folk kommer varken glo mer eller mindre. Om man får blickar är det för att man är vit..



Tänk inte att du är bortskämd, vi är trots allt födda här och det kan vi "inte" hjälpa. + att Sverige är ett I-land, alla (?) länder i t.ex. afrika är U-länder. Men, skänk pengar! Det gör jag, och om jag blir volontär i vinter, är det ju lite extra oxå! :D Man kan aldrig göra för lite!



Bal, trevligt! Klipp dig fint? Jag vet knappt (inte..?) hur du ser ut, men jag tror inte att det ser helt fel ut nu heller.



Kram Miss.L :) (Nu vet du att jag är tjej i alla fall)

2009-05-26 @ 00:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0