Att vrida och vända på saker.

Att säga att man älskar något är ett stort steg, ett steg som många människor oftast inte förstår vad det innbär. Många använder det ordet i alla tillfällen, opassade som passande beror på hur man vrider och vänder på ordet.

Inom kärleken är det stort stort steg att säga att man älskar någon och nått man inte bara kan slänga ur sig utan att mena det, utan att tänkt över saken.  Men vadå tänkt över saken? Många ställer sig den frågan, varför kan jag inte säga jag älskar dig till personen jag gillar?
Jo, du kan säga jag älskar dig om du menar de. Det är min åsikt och jag tycket tyvärr detta ord används för mycket. . .

Om man skulle kunna sätta lag på ordet älskar nån som t.ex förlovning eller nått sånt? Då skulle ordet ikkje missbrukas och det skulle behålla sin vackra klang och innebörd som den igenteligen har.
Men sätta en lag på ordet Älskar dig kan man ju inte rikigt göra, men göra en sermoni av det? Eller jag vet inte riktigt. Det kanske är bra som det är idag, bara att enligt mina åsikter tappar oftast ordet mening.

I ett förhållande kan man också vrida och vända på saker, saker misstolkast oftast och kan lätt ha olika betydelse ifrån människa till människa och ifrån partner till partner.

Som min kära mor säger -Blir inte tjejen din avundsjuk om du är med massa andra tjejer?
Jadu, det kanske stämmer, men till vilken gräns?
Man kan ju inte förbjuda nån träffa andra vänner eller folk ?
Men om pojk- eller flickvännen väljer att vara med motsata könet över att träffa dig? Är det då godkänt att känna sig svart sjukt? Ellet måste man acceptera de?
Vart går gränsen, eller finns det ens någon sådan?

T.ex svartsjuka behöver inte alltid tolkas negativt, det kan även vändas och vridas till att man gillar personen så mycket att man är sjukt rädd att förlora den.

I alla lägen, går det vända och vrida på svaren, hur skall man veta hur man skall uppträda?
Det finns nog inget svar, förutom att man skall vara sig själv.
Och behandla andra som du vill bli behandlad själv.

Fanny V, Jag älskar dig <3

Jag älskar hela dig, inte bara ditt utseende.
Din personlighet, ditt underbara leende.
Du är så underbar.




Älskar denna text, inte min musik stil kanske men det är bragd att skriva dessa låtar, dessa texter.


Kommentarer
Postat av: Pia (:

Aw.. Marcus är käär (A)

2009-09-27 @ 10:54:29
URL: http://phenriksson.blogg.se/
Postat av: Sofia Jonsson

Du har rätt i det du skriver!



Egentligen är Fanny bara min. Men du kan få låna henne ett tag! ^^

2009-09-27 @ 11:10:16
URL: http://jonssonsofia.blogspot.com
Postat av: Marcus

Vadå din ;) Hmm det kan du glömma ;) du som får låna hon på beställning (A) Om det endå vore så bra :P Lär väll vara jag som måste boka in tid ;)

2009-09-27 @ 18:08:23
URL: http://marcusaho.blogg.se/
Postat av: Louise

Meeeen vad kul att du ar kar! jag blir sa glad for din skull och nar du beskriver det hela kanns det som nat riktigt bra, att fa vara kar! :D

2009-10-17 @ 19:27:36
URL: http://misslollo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0