45

Människor , anonyma som vänner tycker jag skall uppdatera min blogg lite.

Press, som så många gånger förr har jag skrivit om kärleken eller vänskapen man stävar efter. Men problemet är när den väl är funnen, så kommer pressen att lyckas. Alltså är man rädd att allt skall bli som så många gånger förr, man är rädd göra misstag. Fast man igenteligen inte skall vara rädd för att göra misstag, för misstag är männskligt och alla gör de mer eller mindre.

Snart rycket jag in i lumpen, beridande högvaken, livgarden, k1.
Och känslorna är väldigt blandade, chansen att bli en ''man''. Att lära sig ta ansvar och vara självständig samtidigt som man lär sig att arbete i grupp.
Men jag kan inte låta bli att finna sorg i att jag rycket in i lumpen med, för jag kommer inte kunna finnas för dom människor som betyder för mig. Jag kommer inte kunna stå dom nära det kommande året och det svider.

Men livet handlar om att lyckas och göra ett intryck på välrden. Hur man ska gör ett intryck på världen vet jag inte, men jag nöjjer mig om jag lyckas gör ett intryck på en människa. Det finns inget bättre än att göra på en människa så man ser hur personen lyser upp, som äldre personen när man ger dom bra servic på bageriet.

Livet går ut på att leva lyckligt och att må bra, att känna sig frisk och aldrig instängd.
Man skall aldrig känna sig intryckt imot ett hörn, men det händer, det händer att man åker ner i skiten och att man fastnar i skiten. Allt man ser är mörker och man tror det är kört, det enda man kan göra då är att resa sig upp och stå imot skiten, hur jobbigt det än är så måste man, man måste försöka.
Jag kanske inte alltid är så positiv, men jag ska säga er.
Jag har legat i skiten, jag har klivit upp x antal gånger och fallit ner igen, men jag lever än idag.
Jag mår bra, vilket jag aldrig skulle tro, men att vara negativ är inte så negativ som all säger.
Min negativa sida har bara hjälp mig, hjälpt mig att skriva av skiten, lasta av lite av tygnden på ryggen.

Om du får en människa att le, har du förgyllt nåns dag.
Så le, dela med dig av lyckan och hjälp andra människor iställe för att kasta skit på dom, vi är all lika värda och förtjänar att må bra.


Kommentarer
Postat av: Louise

brabrabra, slutet där, det är så man ska tänka, men enkelt är det inte..

2009-09-16 @ 20:33:43
Postat av: mej

Tack :) blir alltid glad av att läsa dina kloka ord ;P



2009-09-17 @ 18:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0