Livdragon Aho

Livdragon Aho

Att vara ensam är nog det jobbigaste som finns, men att själv inte inse det under en längre period är nog jobbigare. För jag kanske aldrig ses ensam, men för att förklara detta kommer de bli svårt. Men jag hoppar alltid emellan massa grupper av folk, det folk som accepterar mig för stunden.
Men jag måste ändra mig med varje grupp jag är, för annars kan jag inte vara ''med''.  Men det är aldrig så att en grupp av dessa slag människor skulle fråga mig om jag ville vara med, eller om vi skulle hitta på nått. Så för att inte vara ensam så försöker jag dag för dag att hitta det folk som för stunden accepterar eller känner för att vara med mig den dagen.

Detta sker både civilt och militärt, jag känner mig som en stor dammig damnsugare. Som folk tar fram när det är smutsigt och man inte har nått bättre göra, sen fyllar man mig med sin smuts för att man själv skall må bättre. Jag är en väldigt snäll människa som verkligen hjälper och stöder alla personen jag känner, enligt mig iaf. 
I många lägen är jag för snäll för mitt eget bästa, för när man själv är nere i skiten och verkligen mår asdålig så försöker jag fortfarnade hjälpa dom människorna i det olika grupperna.

Det är ny grupp uppdelning här i det militära just nu, befälen bestämmer grupperna men folker har sin röst hörd. Och ingen ingen, vill vara med mig för jag tillhöra inte någon av grupperna av folk. Men samtidigt tror jag att ingen har imot att se mig i deras grupp eftersom jag är en person som ställer upp för alla och jobbar så det står till som bara den. Men ingen vill att Livdragon Aho skall vara i deras grupp, det pratas iaf inte om att någon vill ha han.

Och jag är less på detta liv som jag lever i, less på alltid behöva rätta mig efter gruppen jag lever i.
Att jag aldrig skall finna min ro, att jag skall behöva driva allt fram för att jag skall må bra eller att jag skall få träffa nån människa.

Jag har svårt att inse att jag inte passar in någon stanns alls, och att mitt liv inte fylls med någon mening alls.
Det enda jag vet är att jag skall söka utlandstjänst efter min värnplikt. För då får jag iaf en liten mening med mitt liv, och jag hoppas att någon kommer uppskatta det jag gör för det länderna då.
Jag skulle kunna sätta mitt liv på spel för att rädda några fåtal människor i irak eller nå annat av det länder vi tjänstgör i.


Mina ord just nu är, - Njut av det små sakerna här i livet för man vet aldrig när det tar slut.





Kommentarer
Postat av: Fanny Wistrand

Alltså ínte för att vara elak eller så.. Men skyll dig själv om du "dissar" alla "grupper" som du "varit med i".. SÅ less.. vet du hur mycket jag saknar dig eller? haha tror inte du fattar det... MEN inte för att vara elak men det är sina egna handlingar som räknas byter du grupp 24/7 får du skylla dig själv, that's life ! Fyfan alltså... Förstår mig inte alls på dig...

2010-02-07 @ 23:37:54
URL: http://fannywistrand.blogg.se/
Postat av: Louise

Man kan inte ha bara en grupp att vara med i, det går inte. Och alla människor beter sig olika beroende på vilka man är med, så är det bara. är man med hockeylaget är man på ett annat sätt än vad man är om man är med "skolgruppen" eller om man är med sina "fritidsvänner". Även fast man är olika kan man ju vara "sig själv", för man har inte bara en roll ma nhar många olika roller i livet!



Ibland tror jag att du tror det värsta om allt, det är du som tror att ingen egentligen vill vara med dig och att de är det bara för att vara "snäll", men så är det inte, det kan jag nästan lova. Jag känner inte så många av dina kompisar så egentligen ska jag inte säga något, men jag tror på allvar inte det.



Sök utlandstjänst om du vill, men gör inte det bara för att du inte vill vara kvar här för jag kommer sakna dig något otroligt, vilket jag gör nu med, men dåp är det på allvar då kan man inte ens planera att träffas...



jag vet inte riktigt om jag har fått fram det jag vill få fram, det kanske är rörigt men ja jag hoppas du fattar att du inte är ensam och att du har människor runtomkring dig som vill dig väl. Tro inte det värsta hela tiden.



kram

2010-02-09 @ 10:07:42
URL: http://misslollo.webblogg.se/
Postat av: Mimmi

Först vill jag bara påpeka hur mycket jag stör mig på alla stavfel!

så!



Oki, du är nog inte ensam även om du tror det. Jag känner igen mig lite i det du säger. Fast för mig känns det som om ingen vill hitta på något och sanningen är att jag inte ringer/frågar om någon vill göra nått. Men det är ändå ingen som hör av sig så jag vet inte vem jag ska ringa om jag vill det.

Om du nu ändå har massa "kompisgäng" så tkr jag att du kan välja ut ett av de bästa o vara med dom du tror tycker mest om att vara med dig. Vänner ska ställa upp så om dom inte gör det så får du helt enkelt prova något av dina andra "kompisgäng"!

2010-05-26 @ 19:54:39
URL: http://sommarblomster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0