Att vara någon eller något

Det är männskligt att tänka och fundera på saker, men kan man fundera för mycket?
Kan man de, nej tror ej det. Men folk göra på olika sätt, jag vill skriva om mina tankar andra håller dom inom sig medan vissa inte ens tänker på sina tankar.
Jag tycker man skall bli accepterad vilket sätt man än följer , fasst att vara öppen hjälper oftast bara en själv. Alltså mitt bloggande om mina tankar, mitt liv och mina åsikter skriver jag inte för att intressera andra läsare. Frågan är ens om någon läser mina tankar, men vad spelar de för roll?
Detta hjälper mig på ett eller annat vis så känns det som jag lättat på trycket som bildas inom skallen när man har för mycket tänka på.

Om jag inte får ut mina känslor tankar eller funderingar känns det bara tungt att gå runt med dom, känns besvärligt. Besvärligt med ha massa saker i huvudet som tygner den tunga ryggsäcken som vi alla bär runt på.
För vi alla vill ju bara ha bra saker, minnen och bilder i våran skalle eller hur? Vem vill gå runt och känna sig ensam eller tänka över om människor verkligen accepterar dig för den du är.  Man vill veta om man duger, om man gör nått bra eller om man har sina vänner såsom man har dom.

För den personen som tror att livet kan levas som ensam är en tragisk person, den är någon. Medan personen som vill ha ett bra liv men lever ensam bara klassas som något. Det är så lätt att dömma människor ifrån deras utsida eller deras handlingar, men hur ofta känner man verkligen personen ifrån grunden?
Jadu, det är nog väldigt sällan man gör de, för man går oftast på utsida. Då menar jag inte alltid utséende men till mesta del gör man det, annars går man efter utstrålning. Jag hissar eller dissar inget av detta eftersom det är nog det enda sättet att finna de vänner eller kära man kommer få i livet.

Men är de inte fel, att ens kompisar måste vara roliga eller snygga för att man skulle lära känna dom? ( I grovt sätt alltså inte 100% sanning) Sanningen är hård, och jag har säkert mycket fel. Men det känns som att deta endå stämmer rätt bra med verkligenheten. Men vad kan man annars göra? Detta är nog de enda bra och möjliga sättet vilket jag inte vet om jag vill hissa eller dissa.

Men hur gör man när man träffar nya människor ? Vem äre som tar kontaken eller fortsätter hålla den? Slutar människor att kontaken den personen man tror man gillar för den säger att hon/han inte sagt de klicka. Eller fortsätter alterego inom oss att hopplöst fortfarnade försöka nått för den hära personen? Tills det är för sent och det slutar med att man själv blir sårad och den andra personen bara känner ilska och är less på den personen.

Om det ej klickar är det oftast svårt, för det är vanligast att första intrycket har stor betyelse.

Måste ursäka att det ikkje finns nå sammanhang eller rättstavning om det skulle vara någon som skulle läsa detta.


Kommentarer
Postat av: Louise

förstår precis hur du menar. känner mig lite träffat på det här med att leva ensam ;P men hur definerar man mdet här att leva ensam? man kan bo själv, men ha otroligt kära vänner och då är man ju inte ensam. Det är ganska logiskt. Jag läser det här halv tre på natten, så jag är inte så otroligt klipsk, så du förstår det. Det är skönt att skriva av sig, att få ur sig all "ilska" som man har som man inte ska gå ut över sig själv, lika hårt.



skicka sms nån dag, tycker jag :9 hur känns det att komma tillbaka ner igen? kram

2010-01-05 @ 02:34:54
URL: http://misslollo.webblogg.se/
Postat av: Nog ingen speciell för dig längre..

Till den sista delen skulle jag vilja säga, det är väl vad personen som berättat hur den känner för den människan som får vibbar från den..

menar:

tex 1, skulle jag säga att jag gillar dig jävligt mycket till någon och sen skulle den svara okej.. men jag gillar inte dig.. så skulle man ju känna sig lite sårad och inte kunna prata med personen för att det gör för ont.

tex2, skulle jag säga samma sak som förra exemplet, men få gensvaret, Jaha.. okej.. Men jag gillar dig bara som vän och jag vill inte förlora dig..osv så att man talar ut om det tror jag båda skulle känna att dom kan prata med varandra..

tex3, om jag skulle säga samma sak (igen) sen få svaret Okej.. sen skulle personen bara logga ut, sluta svara på sms eller då man träffades så tittade man den personen bara ner i baken, skulle i vilket fall inte jag vilja ha kvar personen som vän även fast jag gillade den.. Tycker personen inte är värd det och patetisk..



Sen var det nog inte det du menade men jag kände extremt att jag behövde skriva av mig på den fronten haha..

Puss

2010-01-24 @ 22:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0